22 projekty związane z wyszukiwarką Google – ile ich znasz?
Czy wiesz, że na proces wyszukiwania i to jak wygląda strona wyników wyszukiwania składa się wiele elementów? Czy wiesz, że Google ciągle aktualizuje własne technologie i systemy, by dostarczać jeszcze lepsze wyniki? Wiele z tych zmian to niezwykłe innowacje, np. Graf wiedzy czy wyszukiwanie dynamiczne Google. Jednak są też inne ważne systemy i elementy w wyszukiwarce, o których możesz nie wiedzieć, a które są stale poprawiane i aktualizowane.
Poniżej przedstawiamy listę projektów przybliżając Ci wiele różnych aspektów wyszukiwania.
Odpowiedzi – Od razu wyświetla odpowiedzi i informacje, np. prognozę pogody, wyniki sportowe czy krótkie fakty.
Autouzupełnianie – Przewiduje, czego możesz szukać. Analizuje m.in. hasła, które mają więcej niż jedno znaczenie.
Aktualność treści – Podaje najnowsze wiadomości i informacje. Oferuje m.in. wyniki wyszukiwania, które pojawiły się w konkretnych dniach.
Wyszukiwanie dynamiczne Google – Dynamicznie wyświetla wyniki, gdy wpisujesz zapytanie.
Grafika – W wynikach wyszukiwania obrazów pokazuje miniatury, dzięki czemu wystarczy spojrzeć, by znaleźć właściwą stronę.
Indeksowanie – Korzysta z systemów do zbierania i przechowywania dokumentów w Internecie. Jest jedną z ważniejszych funkcji, gdyż bez trafienia do indeksu wyszukiwarki, strona www nie ma szans na znalezienie się w wynikach wyszukiwania. Pomaganiem w indeksacji zajmują się profesjonalne Agencje SEO.
Graf wiedzy – Dostarcza wyniki z bazy danych o prawdziwych osobach, miejscach, rzeczach i powiązaniach między nimi.
Mobilność – Oferuje udoskonalenia wprowadzone z myślą o urządzeniach przenośnych, takich jak tablety i smartfony. Występują nawet mobilne wyniki wyszukiwania, które mogą różnić się od tych, które uzyskujemy korzystając z komputerów stacjonarnych czy laptopów.
Wiadomości – Wyświetla wyniki z gazet online i blogów z całego świata.
Analiza zapytań – Dokładnie analizuje znaczenie słów, które piszesz.
Zawężenia wyszukiwania – Oferuje takie funkcje jak „Szukanie zaawansowane”, podobne wyszukiwania i inne narzędzia, które pomagają sprecyzować wyszukiwanie.
Filtr SafeSearch – Zmniejsza liczbę stron internetowych, obrazów i filmów dla dorosłych w wynikach wyszukiwania.
Metody wyszukiwania – Umożliwia wyszukiwanie na nowe sposoby, w tym „wyszukiwanie obrazem” i „wyszukiwanie głosowe”.
Jakość witryny i strony – Na podstawie zestawu wskaźników określa, na ile godne zaufania, cenione i rzetelne jest źródło. (Wśród tych wskaźników jest m.in. PageRank – jeden z pierwszych algorytmów Google, który analizuje linki między stronami, by ocenić ich trafność).
Krótkie opisy – Pokazuje podgląd wybranych informacji o każdym wyniku wyszukiwania, np. tytuł strony i krótki opis. Te informacje są jedną z ważniejszych rzeczy, a odpowiednio zoptymalizowane na stronie Internetowej, biorą udział w uzyskiwaniu lepszych pozycji.
Pisownia – Wykrywa i poprawia możliwe błędy pisowni oraz proponuje alternatywne zapytania.
Synonimy – Rozpoznaje słowa o podobnym znaczeniu.
Tłumaczenie i internacjonalizacja – Dostosowuje wyniki na podstawie Twojego języka i kraju.
Wyszukiwanie uniwersalne – Wyświetla trafne treści, takie jak obrazy, wiadomości, mapy, filmy i Twoje własne materiały, na wspólnej stronie wyników wyszukiwania.
Kontekst użytkownika – Wyświetla bardziej trafne wyniki na podstawie regionu geograficznego, historii online i wielu innych elementów.
Wideo – W wynikach wyszukiwania filmów pokazuje miniatury, co ułatwia wybór filmu do obejrzenia.
Książki – Znajduje wyniki w milionach książek (pokazując podgląd i tekst) udostępnionych przez biblioteki i wydawców z całego świata.
Jak widzisz sama wyszukiwarka Google to bardzo skomplikowane narzędzie, które codziennie dostarcza wielu informacji w postaci odpowiednich stron Internetowych dla użytkowników. Warto zainteresować się zwiększeniem swoje obecności w wynikach wyszukiwania np: za pomocą optymalizacji SEO.