Home Praca Program dobrowolnych odejść, a niepokoje wewnątrz grupy pracowników
0

Program dobrowolnych odejść, a niepokoje wewnątrz grupy pracowników

Program dobrowolnych odejść, a niepokoje wewnątrz grupy pracowników
0

Atmosfera w grupie pracowników ma duże znaczenie dla sprawnego funkcjonowania firmy.

Funkcjonowanie zespołu może jednak zaburzać kilka czynników. Jednym z nich jest strach, na przykład przed zwolnieniami, zmianami itp. Właśnie dlatego, w przypadku programu dobrowolnych odejść tak duże znaczenie ma jasna, zrozumiała i odpowiednio zaplanowana komunikacja.

Czemu komunikacja w programie dobrowolnych odejść jest tak istotna?

Sytuacja, w której pracownicy nie do końca wiedzą czym jest program dobrowolnych odejść i na jakich zasadach bazuje, może przyczynić się do rosnącego niepokoju w grupie, pojawienia się problematycznych niedopowiedzeń, półprawd i dezinformacji. Przygotowanie planu komunikacyjnego jest więc bardzo rozsądnym krokiem. Brak umiejętnie wdrożonej komunikacji może bowiem odcisnąć swoje piętno na atmosferze wśród zatrudnianych osób.

Program dobrowolnych odejść: komunikacja w rękach specjalistów

W realizacji programu dobrowolnych odejść pracodawcę może wesprzeć wyspecjalizowana firma, która nie tylko podpowie, jakie rozwiązania docelowo można i warto wykorzystać, jak powinna wyglądać skuteczna komunikacja, ale również będzie wsparciem w kwestiach prawnych, które mają ogromne znaczenie dla projektu. Wybierając usługodawców, warto zwrócić uwagę na doświadczenie firmy i realizację, jakie w przeszłości przeprowadzała. Program dobrowolnych odejść powinien bowiem być odpowiednio zaplanowany, a doświadczenia specjalistów mogą się w tym przypadku okazać wyjątkowo pomocne.

Podsumowując: program dobrowolnych odejść stawia przed pracodawcą wiele wyzwań, nie tylko w zakresie doboru benefitów nierozerwalnie związanych z PDO. Jednym z nich jest komunikacja w trakcie realizacji całego mechanizmu PDO. Komunikacja z kolei może mieć wpływ na sposób odbierania programu dobrowolnych odejść itp., dlatego ma istotne znaczenie. Nie należy doprowadzać do sytuacji, w której w grupie pracowników pojawią się jakieś niepokoje, ponieważ to może odbić się na ich postawie oraz stosunku do pracodawcy.