Home Praca Jak zadbać o ochronę danych osobowych w firmie?
0

Jak zadbać o ochronę danych osobowych w firmie?

Jak zadbać o ochronę danych osobowych w firmie?
0

Każda firma gromadząca dane osobowe zobowiązana jest do ich odpowiedniej ochrony. Niestety, pomimo tego, że Ustawa o ochronie danych osobowych obowiązuje już od 1997 roku, nadal w wielu firmach ochrona tych danych nie znajduje się na zbyt dobrym poziomie.

Dane osobowe są obecnie bardzo cenne, dlatego zapotrzebowanie na nie jest bardzo duże. Gromadzą je firmy oraz inne podmioty, ale nierzadko nie wiedzą, jak należy o nie dbać, aby nie dostały się one w niepowołane ręce. To duże zagrożenie, ponieważ dane te mogą być wykorzystane między innymi do wykradzenia tożsamości, a wtedy do wzięcia pożyczki, ukradzenia pieniędzy z konta bankowego czy przekazania danych firmom zajmującym się reklamą.

Dla tych przedsiębiorców, którzy nie wiedzą, jak skutecznie zadbać o ochronę danych osobowych, wspólnie z Kancelarią Radcy Prawnego Jacka Siedlca (http://www.kancelaria-siedlec.pl/) przygotowaliśmy krótki poradnik.

Jak zadbać o ochronę danych osobowych w firmie?

1. Wykonaj audyt przetwarzania danych osobowych

Jest to audyt, który pokazuje, w jaki sposób dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w firmie. Dzięki niemu możliwe jest określenie tych obszarów, które wymagają dopracowania w celu uzyskania optymalnej ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą.

2. Przygotuj politykę bezpieczeństwa danych osobowych

Na podstawie ustaleń z audytu możliwe jest sporządzenie wewnętrznej polityki bezpieczeństwa danych osobowych, która prezentuje zasady przechowywania i przetwarzania danych. Polityka bezpieczeństwa bazuje na zapisach ustawy oraz dodatkowych rozporządzeń dotyczących danych osobowych.

3. Przeszkól pracowników

Pracownicy nierzadko nie wiedzą, jak obchodzić się z danymi osobowymi, dlatego warto pomyśleć o ich przeszkoleniu w tym właśnie zakresie.

5. Zarejestruj zbiory w GIODO

Bezwzględnemu obowiązkowi rejestracji podlegają zbiory danych wrażliwych, na przykład dotyczące stanu zdrowia, orientacji seksualne, wyznania. Zbiory zwykłe nie wymagają rejestracji, gdy powołamy w firmie administratora bezpieczeństwa informacji (ABI).

Gdy szukasz dodatkowych porad dotyczących ochrony danych osobowych w twojej firmie, znajdziesz je na stronie: http://www.kancelaria-siedlec.pl/ochrona-danych-osobowych.html.

https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js